start mengandung ada kuputihan warna cream pekat and berbau Bgtau nurse dorng kata normal.risau say

Tidak gatal just berbau, tidak selesa. Itu jangkitan kuman kh ? Risau

6 Balas
 profile icon
Tulis jawapan

saya semalam baru jumpa dgn doc klinik swasta, saya cakap sakit kat area ari2 belah kiri.. terus doc tuu tanya psl kputihan saya.. saya ckp kputihan saya jarang2 ada dan tk berbau.. tanya nurse kk dia ckp normal.. sekali doc swasta tuu ckp tk normal kalau pregnant ada kputihan pekat2 krim walaupon tkde gatal.. terus dia bagi ubat . nasib baik saya pergi cepat sebab check kt swasta kputihan saya teruk rupanya belah dalam tuu sbb tuu dah stat sakit.. nurse kk ckp selagi tak gatal ok je.. tapi saya tetap tak sedap hati.. nahh dapat mcm2 ubat.. Alhamdullilah atleast kita rawat sblm jd mkin teruk.

Baca lagi

Awk kerap minum air putih x? Usually keputihan ni akan cepat hilang klu awk kerap kencing. Usually klu berbau tu kira dh jangkitan. Awk kerapkan tukar panties/pantyliner. Byk pengalaman ibu2 di sini katanya makan plain yogurt (yogurt asli). Awk juga boleh amalkan produk ni namanya reshi, blh contact org ni or nj baca dulu posting dan produk dia pun boleh. Saya mkn reshi ni memang kering je. https://instagram.com/kaksitibidan?igshid=YmMyMTA2M2Y=

Baca lagi
2y ago

Alamak , saya dah 32 minggu 😢 risaunya

yeast infection ke sis? kalau yeast infection, common utk pregnant woman dpt and mmg susah nk atasi, sbb dia yeast yg hidup dalam vagina sbb environment dlm vagina yg lembap dan warm. Mmg x selesa gatal2 dan kena selalu cuci vagina. Sy berjaya kurangkan je sampailah bersalin terus hilang sbb masa bersalin kan keluar semua. Minum byk yogurt dan boleh try jmpa doctor, mungkin doctor bg prebiotic. semoga dipermudahkan.

Baca lagi

saya sebelum pregnant pun memang jenis ada keputihan tapi masa pregnant ni risau gbs. so saya tangkap gambar tunjuk dekat doktor tapi doktor kata keputihan saya tu keputihan biasa je sebab bukan jenis berketulan dan tak banyak. Keputihan saya just setompok macamtu je tapi setiap hari ada.

2y ago

haah lebih kurang yogurt sbb macam berkrim sikit

jangan tanya nurse. lebih baik cakao pada dc terus.. macam saya kata x pernah ada keputihan seblum hamil. sekarang banyak keputihan dan ada bau.. dia akan terus buat gbs cek..padahal memang saya dah ada keputihan sebelum hamil.. saya sah ada gbs. mujur tahu awal.. bahaya untuk bby. ok..

2y ago

Dorg masuk muncung itik n ambil Sedikit sample utk hantar makmal nak mengetahui Jenis bakteria .. Gbs ni ada bagai bakteria.. kalau gatal n berbau slalu doc akan beri ubat insert terlebih dahulu sementara menunggu results.. kalau xgatal n berbau , doc akan nasihatkan kerap cuci n jaga kebersihan miss V..

sy mkn yogurt. Alhamdulillah ok. and sy pastikn bahagian tu sentiasa dibersihkn n kering lepas membuang.