Boleh ke pakai produk muka time mengandung ? Share kan pengalaman mummy mummy 🤗

Hi semua nak tanya kalau mengandung boleh ke pakai produk skincare ? Bila saya dapat tahu saya mengandung saya terus stop sebab ada yang kata tak boleh .

3 Balas
 profile icon
Tulis jawapan

bolehh ajee. cuma kena elak skincare yang ada bahan bahaya untuk janin, boleh google. sy sendiri pun tukar skincare right after tahu pregnant. especially serum and sunscreen. deodorant pon tukar juga. makeup pon sama, sebab kebanyakan makeup and skincare untuk normal skin ada bahan yang elok untuk si ibu tapi tak elok untuk baby dalam perut. sis try google product skincare yang selamat for pregnant lady. sekarang sy pakai cetaphil gentle cleanser, herbaline rose toner, bodyshop aloe day cream (moisturiser), bodyshop aloe night cream, benzac pimple cream in case ada jerawat naik, and sunscreen yadah oh my protection milk. sy suggest switch ke product yg more natural. ☺️

Baca lagi
3y ago

hari tu ada baca kes skincare tabita ada merkuri, kat article wanista. better tukar ke skincare yang lagi natural. takut bagi effect kat baby, kesian baby. kalau kulit sis start breakout pastu kulit jadi merah terbakar lepas pakai certain skincare, better stop. kemungkinan besar skincare tu tak okay dengan sis. keep your skincare routine as simple and natural as u can, tapi sunscreen jangan lupa. really important.😊

Boleh, cuba google ingredients yg tk boleh digunakan masa pregnant. Tk silap saya retinol is one of the big no no kalau tgh pregnant.

VIP Member

Boleh kalau takde mercury. Jangan pakai product timbang kilo

3y ago

Tabita ada mercury bb. Product yang ada mercury ni memang masa pakai kulit nampak elok, tapi once dah stop muka akan breakout teruk. Sebab tu sebelum pakai product kena search kkm dulu. Product yang mengandungi mercury memang bahaya untuk badan, macam2 effect boleh dapat.