CEGAH SEBELUM TERLAMBAT!

Selamat pagi para pengguna! Memandangkan virus influenza masih aktif, mari lah kita bersama-sama ketahui bagaimana cara untuk elak dari terkena wabak virus ini. Langkah-langkah awal perlu diambil agar kita sentiasa terhindar dari virus ini mahupun penyakit yang lain. Bukan untuk anda sahaja tetapi untuk keluarga dan anak-anak anda juga. Sebarkan langkah-langkah ini agar dapat kita membantu dan beri manfaat kepada orang lain.

CEGAH SEBELUM TERLAMBAT!
37 Balas
 profile icon
Tulis jawapan

Saya duduk rumah je..anak umur 5tahun sekolah saya hantar ambil.abg darjah satu..11hb anak umur 5tahun tu demam.ngadu sakit tekak.sakit badan.batok..hari isnin 12hb abg dia darjah 1 tu pula demam simptom sama dgn adik dia.13hb anak no.3 umur 3tahun pula demam sama la batok.sakit tekak..14hb suami saya pula....15hb baru balik klinik buat test positif influenza A..balik klinik anak saya no.4 baby 4bulan pula demam....hurmmmm..dugaan allah..rm600 dah abis kat klinik dgn ubat..jgn kata nak cari vaksin pun xmampu dah..kami mmg xklua rumah selain p sekolah..sabtu ahad pun dok rumah rajin kemas rumah..penyebaran virus kt adik beradik tu sgt cpt.sbb semua dduk dlm 1bilik.duk menumpang rumah mak..skrg anak no.2 da beransur pulih..yg sulung tgl batok.no.3 ada demam lg semalam..suami still xbaik lg sakit badan batok lemah.baby demam 2hari.tp arini da start batok

Baca lagi
4y ago

Terima kasih..amin😊

sekarang rasa takut anak hantar anak pergi sekolah. .takut dia berjangkit dengan budak2 lain tambahan ada pula baby di rumah. . minggu lepas cikgu dia ada bagitahu dari 25 orang murid yang dia jaga 12 je yang datang sekolah. .bertambah2 la takut kitee. .

Antara salah satu kebaikan vaksin influenza terutamanya untuk ibu mengandung, ia dapat mencegah ibu dan bayi untuk beberapa bulan selepas kelahiran bayi. Info baru yang mungkin berguna untuk ibu-ibu yang mengandung. 😊

4y ago

Seboleh-bolehnya puan digalakkan untuk mengambil suntikan influenza untuk melindungi puan dan anak puan. Sekiranya masih ragu-ragu,boleh bertanya dengan doktor yang berdekatan dengan anda. Range harga satu dos suntikan influenza RM 160-RM200. Suntikan ini boleh didapati di klinik dan hospital swasta.

VIP Member

Tutup mulut dgn hidung dgn mask tapi people now bila kita pkai mask pegi memana semua nk pandang pelik 🙄 apa masalah ek

Suami I pulak nk Naik bas balik kampung. Baby baru 5 bulan. Risau pulak kesihatan anak sbb stesen bas tak selamat😔

Buat masa ni saya takut bawa anak keluar rumah..tunggu keadaan reda baru la bawa kuar.

VIP Member

Skrg ni pun mmg duduk rumah je.. Tggu la sampai keadaan reda, nanti bwk jalan ☺☺

4y ago

Sama lah kite pon..

VIP Member

really worrying because in public places and schools, kids are so exposed!

Semoga kita semua dihindari dari penyakit influenza.

VIP Member

selamat tngh hari..trima kasih😍😍