Keputihan berwarna hijau

Saya mengandung 11weeks4hari . masalah keputihan saya berwarna hijau dan berbau . bahaya tak ya? Anak first blm buat buku pink . isnin ni bru dpt apoitment buku pink . #firstbaby #ingintahu

12 Balas
 profile icon
Tulis jawapan

keputihan yg bertukar warna, ada bau dan menyebabkan kegatalan berisiko GBS sis .. nnti dh checkup buku terus beritahu nurse untuk nurse rujuk doktor dan ambil sampel keputihan tu nk kesan if ada GBS atau x.. sebelum tu apa sis boleh buat sentiasa tukar panties,jgn biar kwsan miss v lembap, minum byk air masak, buat rendaman faraj (boleh google cara). nnti bila dh check up doktor akan ambil smpel dan akan bagi ubat insert dan antibiotik nanti habiskan.. harap2 keputihan sis tu berubah warna dan bau disebabkan hormon la.. sb kalau betul ada GBS nnti nak melahirkan berisiko jangkitan kuman gbs tu ke baby..

Baca lagi

bahaya tu sis untuk baby.. nt dh pergi klinik bagitahu nurse dan doktor awak ada keputihan yg teruk gitu.. untuk sementara waktu ni jaga pemakanan amalkan air kosong bnyk dan bnyakkan mkn sayur² hijau dan ulam² fresh 😊

Bahaya sis keputihan yg berbau, bertukar warna, gatal2, banyak. Kena refer dgn doc. Takut sangkut gbs. Sambil2 tu kurangkan manis2, banyakkan makan plain yogurt dan minum air masak. Kerap bersihkan miss v dan keringkan.

Sis sama macam saya. Kandungan 11week keputihan kuning hijau and berbau. Saya ada buat test gbs dekat kk result after 2 minggu. Kena inform nurse nanti dia akan bagi ubat masuk dala vagina. Saya guna tu pun still sama.

Jumpa Dr bgtahu masalah yg dihadapi dan Dr akan buat test.. Kalau betul ada GBS diorg akan pantau dr masa ke semasa.. Boleh Google mai mana bakteria GBS tu.. Jgn terlalu risau ya ikut saja kata Dr yg merawat anda..

bahaya sis kena cpat2 bgtau doc nantii doc akan bagi ubat yg masok kt kemaluan kita

buat buku nanti, terus bagitau nurse ada masalah keputihan berbau dan berwarna ini

TapFluencer

Berisiko tu. sila ke PAC /emergency hospital ibu dan kanak2 ya.

bhya tu.. nanti kena bgth doc.. doc akn ambk smple..takut gbs

if warna hijau bahaya sis. inform nurse