HCG Darah selepas IUI Procedures

Saya haritu ada buat IUI pada 22/4. Before jumpa dr saya check pregnancy 2 hari sebelum jumpa dr for appoinment dan it show + pregnant. 06/05 saya ambik hcg test 71.1iu tapi sebab tak ada 100iu and dr suruh repeat balik after 2 hari iaitu 08/05 dan naik sikit 113iu. Kalau macam tu baby dapat membentuk atau brighten ovum lagi atau ectopic pregnancy ye? So far, saya belum ada apa-apa alahan cuma perut kembung dan juga cramp sikit bahagian perut sahaja. Ada sesiapa pernah alami macam saya ker? Atau sebab saya tahu saya terlalu awal ye? Saya pergi jumpa dr masa hari pertama saya sepatut datang period.

2 Balas
 profile icon
Tulis jawapan

patutnya nombor lebih kurang double tiap 2 hari. rasanya still acceptable tu, sebab depends on timing amik darah tu juga. ectopic pregnancy tak dapat bezakan dengan amount HCG, sebab ectopic pun HCG still akan naik. doa banyak2, ambil kekacang, kuaci, untuk bantu naikkan progesterone. moga murah rezeki sis 🩷

Baca lagi
3w ago

Sebab saya baca banyak post semua pun ambik UPT test dan HCG darah selepas lambat 2 weeks period.

Too early to say. Tgk je dlu progress nti mcm mna. Klu ectopic usually kn ada cramp kuat on one side tp sebaiknya klu blh scan awal scan dari bwah utk check kedudukn kantung.

3w ago

Yup saya dah arrange scan next Monday sebab Dr cakap kalau aaal sangat tak nampak. saya rasa any pain kecuali perut kembung dan cramp sikit-sikit kat abdominal sahaja.