Booster selamat ke untuk pregnant mummy?

Saya baru masuk 5 bulan pregnant. Sekarang nama dah naik untuk booster.. dillema betul nak ambil atau tak. Risau ada effect untuk baby dalam perut since ini kandungan pertama saya. Please help.

2 Balas
 profile icon
Tulis jawapan

Lain orang lain effectnya. Saya dah ambil masa 4 bulan Alhamdulillah takde apa semua ok. Kalau ada sejarah penyakit, atau selalu keluar berjumpa orang, saya sarankan dapatkan nasihat doktor untuk teruskan atau tak. Saya pernah kena dulu before pregnant walau tak teruk sangat tapi terasa jugak effect long covid. So sebab tu untuk saya memang takde tangguh nak ambil booster sebab saya takut kalau jadi pape kat saya lagi akan effect lagi teruk pada kandungan. Kita ikhtiar dan tawakal supaya Allah lindung atas usaha kita ni. Jadi terpulang pada awak untuk fikir apa yg terbaik untuk awak dan kandungan.

Baca lagi

Sy dpt panggilan masa 7 months pregnant. Doktor advice utk withhold dulu smpi lps bersalin sbb tmpt check up yg sama ada 3 org ibu mengandung baby stillbirth lps booster. Wallahualam. Cukup dah kot 2 dos dulu to be safe.. apa2 pon awak boleh bincang dgn doktor and husband