Mengandung selepas czer 4bulan

saya baru czer 4bulan lepas dan dah disahkan mengandung 7minggu . persoalannya boleh ke saya mengandung jika baru lepas czer 4bulan lepaa ??

12 Balas
 profile icon
Tulis jawapan
VIP Member

Boleh.. Apa yang penting sekarang, cukupkan pengambilan protein untuk dapatkan/gantikan sel² baru. Ambil makanan yang baik. Berhenti sentuh fakefood, junkfood, process food n fastfood tu.. Ambil yang real food ja yang asal dari tanah macam buah, sayur. Selain itu, ikan, ayam, telur, daging semua tu.. Rajinkan diri bergerak, jangan malas² kalau nak rasa kehamilan dan kelahiran bayi yang lebih baik.

Baca lagi

dapatkan nasihat doc dan nurse tau. takperlu takut. selalunya kalau takda masalah, dorang akan pantau dan Minta teruskan je kandungan. penjarakan kehamilan tu dibuat bukan utk baby je sebenarnya. utk mental fizikal si ibu. semoga awak diberi kemudahan dan kekuatan selalu. enjoy the journey

xpe sis.. jgn stress & takut.. ada je mommy yg baru lepas czer then pregnant lagi.. rezeki sis.. jumpa je doktor minta nasihat mereka sbb mereka lebih pakar.. smoga urusan sis & baby dipermudahkan..

Hai nak tnya awk czer 4bulan pastu pregant balik kan..boleh tau awk terus kn kandungan tu ke atau mcm mne? Sbb saya pn mcm awak

1y ago

Awk pn czer jgk ke? Berape bulan?

tak apa sis..sama dgn adik saya pun..anak no3 1tahun lebih..sekarang anak no4 masih jaga budak kecil baru 4bulan sis..☺

mintak nsht doc sis. sy bsalin normal . ank baru 1 thun lbih . sy dh 37 mingu 3 hari dah huhuhuuuu

extra careful ye sis. insyaallah sntiasa jga pmakanan,n follow up dktor.

jgn risau,sis akan selalu dipantau dan followup nanti..take care

sis teruskn gak ke?doc de mrh2 ka

Sama 🥹 skrg awak mcmna