Baby tak nak susu dan tak boleh tidur bila kat luar

Saya ada bawak baby 10 bulan ke restoran (tak ada baby room) utk makan2 dgn keluarga. Tapi kalau kat luar, dia tak nak minum susu dan tak boleh tidur walaupun patutnya dah penat dan lapar. Kat rumah, saya tutup lampu bila baby tidur. Keluar dgn keluarga ramai org, saya tak dapat suka2 tukar masa utk ikut masa makan dan tidur baby. Ada cuba bagi baby susu sebelum keluar rumah, tapi dia tak minum sbb tak lapar lagi. Sis ada tips bagi baby susu dan tidur bila kat luar?

2 Balas
 profile icon
Tulis jawapan

Hi, ini pendapat saya ya. Anak saya pun macam anak awak jugak. Sama. Lepas tu tak bawak keluar da. Saya jarang attend family event sebab anak saya memang tak selesa dan kita sebagai parents mesti la tahu anak kita macam mana kan. Dari newborn sampai 1 tahun boleh kira berapa kali je keluar. Apa yang saya buat, umur setahun baru saya bawa keluar macam tu. Tapi kalau awak nak bawa keluar juga kena cari tempat yang ada baby room atau waktu susu tu kena menyusu dalam kereta. Atau pun kena balik sebelum waktu tidur/susu baby. Yang saya suggest kat awak tu semua saya dah pernah buat. Agak memenatkan dan sebab itu umur setahun baru saya bawa keluar.

Baca lagi

anak sye 5 bln, sye ikut jdual dye.. make sure da tdo & mnum susu kt umah bru bwk klua.. klu klua pn x lme, wktu tdo n mnyusu mest kt umah.. sye penah abaikn wktu tdo sbb nk klua, last2 bby mngamuk nanges2, pjuk pn x jln.. dr pregnant smpi bby 5 bln, memg sye da jarg jmpe org.. bia la.. tggu dye da besar sikit bru join fmily gathering/ open house.. skg priority anak sye..

Baca lagi