Alahan pada bau & banyak air liur

Saya, 10 minggu. Alahan dengan segala bau. Bau sabun, Bau syampu, Bau ubat gigi, hidung terlalu Sensitif dgn bau. sampai saya susah nak masuk dapur atau toilet sebab Buat saya muntah² teruk. Selain itu, saya jadi banyak meludah. Banyak air liur. Ada yg kena alahan macam saya ke? 😣#ingintahu

5 Balas
 profile icon
Tulis jawapan

Haii sis . Sy takde kena alahan bau-2 mcm tu, tp kwn sy ada kena mcm sis . Dia kata, mmg kemana-2 wlpn dlm rumah, dia pakai mask, untuk meminimumkan bau-2 yang masuk dlm hidung . Bab air liur tu sy tk pasti sis, klaw sy byk air liur, mgkin sbb sy tgh kurang gula @ lapar sgt-2

11mo ago

sy juga tengah alami skrg🥺 ... start hamil satu bulan hingga 3 bulan ne..byk alahan x blh bau masakan x blh pegang yg menta MCM ayam ikan.. pegang air paip pn x blh rasa sejuk semcm terus nak demam..bau suami pn sy x suka..KLU nak MKN pn mesti yg x ada bau langsung..Smpai sy menangis2 sendiri dlm bilik ja berbaring.. padahal anak no 4 dah ne rasa teruk alahan sy..🥺😢

TapFluencer

Pernah.. kuatkan semangat ya. Sematkan dlm fikiran ujian alahan kehamilan ni sementara. Redha, sabar dan syukur. Klu mampu tukar lah dulu apa2 yg alah tu, mcm sy, tukar ubat gigi yg sesuai. Semua tu normal sbb hormon kehamilan

Sama. Saya sampai 16w camtu alahan semua tu. Sabun, syampoo, ubat gigi semua kena tukar sbb tak tahan. Perfume mmg lansung takleh pakai. Bau dapur tu sampai 23w pun masih sensitive 😅

sy masa 2bulan alahan teruk, bau pon xblh, air liur mmg byk, bila nk solat tu asyik nk meludah je, bila tertelan air liur, muntah ngn tiba2.. masuk 5bln jgk baru hbis..

Sama dengan saya sekarang , alahan bau semua tak kena . Bau suami pun tak boleh . Air liur pun masih byk jugak .