buntuh..

Sape kat sini ada pengalaman seperti kawan saya.. Usia kandungan kawan saya telah mencecah 8minggu lebih dan dia takut untuk buka buku pink, sebab sebelum ni kawan saya keguguran anak pertama dan kini dia di sah kan mengandung lagi, dia ada membuat scan di klinik swasta tapi semasa membuat scan dokter memberitahu hanya nampak kantung tapi baby belum kelihatan.. Apa yang patut saya saran kan pada kawan saya.. Sebab saya kesian tengok kawan saya takut nak buka buku.. Saya juga ada tanya ada bleeding or tak, dia kata takde so adakah kandungan dia baik² sahaja kalau takde pape bleeding..

2 Balas
 profile icon
Tulis jawapan

cakap dengan kawan, nurse tak akan marah kalau buka buku pink sebab hamil luar nikah tapi nurse akan marah bila buka buku masa perut dah besar . buka buku pink kena awal & tak boleh lambat sebab nurse risau pasal kandungan dalam perut . kalau pun nurse marah kemungkinan dia cuma akan bebel atau perli² tapi tak semua nurse macam tu . kalau dapat yang baik Alhamdulillah diorang akan sentiasa bagi semangat dekat kita . kalau boleh buka la buku pink awal supaya kita tahu tentang kesihatan baby .

Baca lagi
VIP Member

Dont worry, selagi xda bleeding, baby ok, myb size baby kecil, sbb tu x nmpk, sy pun pernah keguguran sebanyak 5 kali, yg ke6 ni, sy followup dgn klinik luar smpai usia kandungan 12minggu, bru sy buka dgn kk, itupun sebab sy sering ada tugasan di luar kawasan. Sy sarankan kwn kmu, buka sj buku pink awal, dpt dipantau dri awal, bgi mengelak apa2 terjadi..

Baca lagi