keputihan

salam saya nak tanya cmna nak hilangkan jangkitan kuman dekat kemaluan ,kemarin saya pergi hospital sebab ada air turun dari kemaluan lepastuu doktor chek pakai alat depa tengok keputihan dan depa ada bagi ubat letak kt dalam kemaluan ubat , owg farmasi tuu cakap kena pakai pad dan spenda dy cakap kuman akan keluar banyak bila saya bangun pagi tklekat ap lgsung kt pad pad kosong .. lepastuu saya try pgg kt kemaluan saya tgok ubat tuu dh berketul2 dan melekat kt area situu dan ada macam keputihan sikit jaa wana seakan hijau melekat kt ubt tuu lpastuu saya cuci menggunakan air biasa saja selepas cuci terasa pedih dan gatal .. sapa ada pengalaman cm saya boleh share tak pakai apa utk hlgkan dan spenda jenis apa yg tkbgi lekat keputihan sebelum ni lekat wana kuning dan putih dgn spenda ..

2 Balas
 profile icon
Tulis jawapan
VIP Member

Bagi masuk dalam sikit ubat tu mummy.cuci panty dengan air suam atau tukar panty baru.klu bnyk sgt keputihan pakai pantiliner & kerap tukar.

5y ago

tq sis

VIP Member

Sebelum tidur tu cuci bersih2 baru masukkan ubat.. Terus tidoe.. Esok pg tu mmg byk keluar..

5y ago

sebelum saya letak ubat saya mmg dh mandi apa semua tapi dy jadi melekat kt vagina jaa , tadi saya basuh pakai air suam plak .