takut cek bp??

salam hai mummy² semua....ada x kat cini yg ada masalah mcm sya takut bila nk cek bp?skrg saya dah 34mggu mengandung anak kedua....dari mengandung anak first doc ckap sya ada darah tinggi,,mengandung yg kedua ni pun masalah yg sama...sya ni mmg takut sgt² dgan klinik n hospital ni...pastu hari² saya nk kena ulang p klinik utk cek bp...sya dh ckap kt doc gn misi bila cek bp sya takut sgt² n bedebar mcm nk luruh jantung ..lg cek lg la sya bedebar...tpi depa xcaya tetap jugak cakap saya ada darah tinggi yg kronik...saya buntu n sedih sgt²..... saya takut sgt² bila misi pam mesin bp tu terus jantung bedebar laju sgt n takut sgt²....saya jd stress sbb terpaksa ulang alik klinik untuk cek bp.....saya pun buntu mcm mna nk hilangkan berdebar tu....tiap² malam nangis salahkan diri sndiri sbb xleh nk control takut bila cek bp.....

2 Balas
 profile icon
Tulis jawapan

Same mcm saye sejenis penakut bila nk check bp😂 punyer la berdebar sampaikan bacaan nadi pulak laju. Awk cuba control pernafasan awk waktu check bp tu. Tarik nafas ikut hidung hembus ikut mulut. Pastu kena bertenang jgn gerakkan tangan mase mesin tu pam lengan awk. Yang penting jgn berdebar + minum air masak yg ckup

Baca lagi