5 Balas

sebab tuh saya kalau boleh pregnant ka atau gambar baby baru lahir saya taknak kongsi sebenarnya tapi orang kita sekarang payah nak cakap , dorang akan cakap kita macam2 pulak ! padahal kita nak jaga keselamatan anak .. ada pulak sesetengah orang suka kongsi nama anak kita pada orang kadang sakit hati juga sebab dorang tak hormat privasi kita terutama parent atau mil dan fil lahh adik beradik belah kita or belah suami wajib hormat privasi tuh .. anak saya sampai 1tahun11bulan pun saya tak suka kongsi pic dia pada umum ..

VIP Member

benar penyakit ain ni wujud.. ..jadi hati2 la ms post gambar di media sosial..bkn berlaku pd anak2 kecil shj..malah pd orang dewasa juga... mg kita smua dlindungiNya..Allahuma aamiin .

TapFluencer

🥹 ya memang wujud penyakit mata yang memandang walau dalam bentuk pujian. Sebab tu anak dah besar dan diri sendiri, keluarga pun masih berjaga² bila nak post gambar

kadang x pyh post , org nampak depan2 or hya mendgr cerita drpd org pun bole timbul penyakit ain ni.. semoga kta semua dijauhkan drpd buruknya ( penyakit ) ‘ain .

VIP Member

Ya, betul tu. Penyakit ain memang wujud dan kita selalu kena berhati-hati dan mohon perlindungan daripada Allah S.W.T

Soalan popular