Nap time

Normal ke bayi 6 bulan masa tidur siang setengah jam je? Lps tu bangun main sampai 2-3 jam lps tu tidur balik dlm setengah jam lagi.

13 Balas
 profile icon
Tulis jawapan

Normal... Anak sy pon mcm tu.. Paling lama pon 40min, kadang ade orang ckp masukkan dalam buai nnt die tido lama, tapi x jugak.. Kalau die nak bnagun, die tetap bangun jugak.. Bila dah nak dekat setahun baru la die tido lama sikit..

2y ago

btul..sy pn xajr ank tdo buai..dri lhir smpai skrg dh 8bulan xtdo buai..klo dy nk bgun ttp bgun gakk...tp ank sy..klo dy tdo,sy tggal g buat kjew pstu dy bgun..sy bg susu agy dy akn smbung tdo lg😂

Baby sy baru 3 bulan...tdo siang setengah jam je...pastu automatik terjaga...sejam dua pastu tdo balik dan mesti kena buai baru dia blh tdo

VIP Member

normal.. dia dah banyak bermain waktu siang.. dah kurang tidur. nanti bertukar bulan, lain pulak jadual tido dia

Normal sis.. Lain ank, lain ragam nye n pkembangan nye.. Yg pnting bby stil tdo, n hepy main2 xde mslh...

VIP Member

normal..cuma ank sy msa 6bulan tdo dlm sejam dua jam..skrg nii dh 8bulan tdo still lma kdg ii 2-3jam..

Sama. Sampai sekarang dah 10 bulan pun kemain kejapnya tidur. Mak ni tak sempat buat apa2 🤣🤣🤣

Normal sis sb dia dah bnyak main... Bby sy pun dah nk masuk umur 8 bulan masih macam tu...

awak normal baby bru 6 bln biasa mmg tido kjap je 😄,,

Sye 10-15 minit je. X sempat nk buat apa apa 😅

Sama, baby sy pn tidur mcm tu..