Perancang keluarga

Nk tanya.. kalau tk ambik perancang tkpe ke ye? Tpi bersama dgn suami adakah peratus untuk hamil tu tinggi? Cara utk dpt elakkan mengandung dgn jarak dekat 🥲

4 Balas
 profile icon
Tulis jawapan

Perancangan keluarga merupakan perkara yang penting dan perlu difikirkan dengan matang. Jika anda memutuskan untuk tidak mengambil perancang keluarga, masih terdapat cara-cara lain untuk mengawal kehamilan. Bagaimanapun, adalah penting untuk berunding dengan doktor atau pakar kesihatan untuk mencari kaedah yang sesuai dengan keperluan anda dan keluarga. Bercakap tentang kesan bersama suami dalam hubungan seks, peratusan untuk hamil adalah bergantung kepada faktor-faktor kesihatan dan kesuburan individu. Untuk mengelakkan kehamilan dengan jarak yang dekat, anda boleh menggunakan kaedah perancang keluarga yang lebih berkesan seperti pil perancang, suntikan atau kaedah lain yang sesuai untuk keperluan anda. Untuk maklumat lanjut yang lebih terperinci dan spesifik, adalah penting untuk berjumpa dengan doktor atau pakar kesihatan yang boleh memberi nasihat yang terbaik mengikut keadaan anda. Jangan ragu untuk mendiskusikan keperluan dan kebimbangan anda bersama mereka. Semoga keputusan yang anda buat adalah yang terbaik untuk anda dan keluarga. https://invl.io/cll7hzz

Baca lagi

sy self planning. mulanya nk cucuk depo tp lps tgk review org ramai yg depo ni ada side effect yg teruk, husband terus x bgi. anak dah 2m14d skrg. self planning ni kena pandai ii la. jgn bersama dgn suami lgi dlm masa terdekat ni. klau takut pakai kondom/ lepas luar. suami kena main peranan jugak.

Takde masalah nak rancang sendiri asalkan suami isteri bekerjasama. Rancang sendiri ni bukan isteri je yang merancang tapi suami pun sama. Buat double triple protection as in pakai condom, bersama luar waktu subur dan buang luar. Saya rancang sendiri. Alhamdulillah anak dah 2y5m.

Kalau selfplanning memang kena hati-hati sangat kalau taknak pregnant jarak dekat. Saya dulu nak self planning tapi terrjadi jugak. Genap anak pertama setahun keluor yang kedua. Hahaa.. enjoy je la kan..