paku

ni org tua2 la pesan lagi2 yg tgh hamil dan ada baby kalau yg hamil tu bawa paku bila nk ke mana2 paku kecik je. tak pun paku tekan2 tu haa bawa dlm beg mcm2 petua org tua2 ni

11 Balas
 profile icon
Tulis jawapan
VIP Member

Sy pun dpt petua mcmni. Sy senyum ja. Bila ditanya ada x dlm beg tgn. Sy anggukkan ja. Lpas brslin, disuruh letak pnyapu lidi, gunting dlm kereta time baby ad. Fmili mertua la ni. Dorg cek xada. Diletakkan. Biar ja. 😅 even xprcya bnda2 mcmni asalkan xberi mudarat..biar jela. Belum lg msuk bab pntang bagai. Last2 suami decide biar dia sorg yg jaga. Sapa pn xbrani msuk cmpur. Lega.

Baca lagi
4y ago

Salunya petua org dlu2 nie ada sebabnya..mgkn letak tue dlm keta kot jd apa2 tgh jalan,tue sbgai pthnan diri..yelah dlu2 kan bkn mcm sekarang...mcm jgn ptong kuku mlm2 tkut ibu mati la apa pdhl cuma takut trkena isi,dlu2 kan lampu mnyak tanah je..😁 kdg ikut je nk bntah byk diorg mkn garam dlu..aslkan bnda xmemudaratkan dan xjatuh syirik..🤗

Kalau kita percaya paku tu bleh lindung kita.. Jatuh syirik dah tu, berdosa besar.. Amalkan doa2 dan ayat2 pendinding yg memohon kepada Allah saja... InsyaAllah xde pape.. Bahaya Kadang2 petua2 ni... Ada yg boleh guna, ada yg tak boleh guna...😊

Jgn la dk percaya benda2 mengarut..bgus letak yasin ka, tasbih ka..aishh🤦‍♀️ Bila preggy ni yg penting jgn buat benda mengarut, jg diri, jg mkn, jgn stress..pendinding kita yg plg kuat ialah Allah swt..amalkan membaca ayat kursi.

Macam saya...😅 Semalam baru ja dapat paku tu dari saudara belah suami..dia cakap untuk pendinding diri..😅 Tak ambil kang..dia kata apa pula..so,ambil je la

tulah . paku buah keras ape sume . sy tak buat pun . elak gangguan katanya

Syirik sis hehe ptut kne bawak Yassin letak dlm beg yg xok jgn ikut

VIP Member

Khurafat tu. Boleh merosakkan aqidah...

Sebaik2 nya bawak lah yassin...

VIP Member

Uiks....petua apakah ini...

baik bwk yasin sis