mandi malam dan asma

Nak tnye...mandi malam boleh menyebabkan ank dlam kandungan akan dpt penyakit lelah/semput/asma?apa yang mnyebabkan babu dlam kndungan boleh dapat asma/lelah/semput..nenek nasihatkan saya untuk tidak mandi malam...saya ikot je sbb xdew pngalamn/pngetahuan...tp lame2 rse rimas bile xmndi..lagi2 cuaca sekarang yang tgh panas ni #babyfirst

28 Balas
 profile icon
Tulis jawapan

Sy pregnet suda 8bulan.. Seblum tdo memng mstii mndy mskipun petg suda mndy mlam sy mstii nak mndy lgii sebb sekrg pnasnya lain mcam.. Mna lgii sekrg pregnet rasa 1badan panas.. Klau bolh 1harii 4 tau 5kalii mndy ahaha mlam seblum tdo jak mndy.. Tpii xdaa pulk istilah sy dengr klau masa pregnet mndy mlam bolh mngakibatkan tetkesan dengn baby.. Tuu tergntung pada intividu tersndrii sy xlaa beranii ckap boleh or x .. Mcam sy ckap.. Bergantung pada intividu...

Baca lagi
VIP Member

πŸ˜… mcm2 kepercayaan org dulu2 ni.. hmm kalau ikut secara logik tu xda kena mengena.. ye la tambah2 kita pregnant ni kerap peluh, kalau xmandi busuk masam pulakk.. penting jugak tu .. kena jaga kebersihan dlm waktu pregnant ni.. tp utk jaga hati nenek sis tu, iye kan je lah, tp Jgn la ikut πŸ˜…πŸ˜‚πŸ˜‚ hehehe.. Sy pun dulu kalau MIL ke Mak ke ckp itu ini xblh, sy ye ye mak, hehehe lps tu pandai2 lahh πŸ˜‚πŸ€ͺπŸ’œπŸ’œ

Baca lagi

Kalau ikutkan tak pregnant pun tak elok mandi malam kan. Takde kena mengena dgn anak boleh kena asma pun. Tapi kalau balik kerja malam memang kena mandi juga. Kalau panas boleh je LA mandi tapi mandi kejap je LA jangan berendam lama2 dah LA.

sma laa sy tgh mlm pon mnd,,pns bdn brpluh ssh nk tdo...sblm nie hubs sllu mrh mnd mlm dia ckp nt air ketuban bnyk tp bla p scan kt kk doc ckp air ketuban smua normal so dia xmrh dh laa bla mnd mlm😊

Takde kena mengena lah..klu bby dah lahir tu betul tak boleh mandi mlm2..musim panas skrg mmg ibu mngandung kerap rasa panas..mandi biasa2 je ilangkan peluh nak sejukkan badan jgn lah mandi berejamπŸ˜…

mandi sahaja xada masalah, cuaca panaskan nak wat cam ne, cuma org dah ada sakit asma akan kene kat anak, mcm sy doktor kata ada kemungkinan, tapi cuba juga supaya x nak anak kene huhu..

sy ms ngandung 1st dulu slalu mandi mlm... skrg ank sulong dh 2 tahun 7 bln.. alhmdulillah xde asma pn.. ni tgh preg ank no 2..pn sm gak... sblm nk tdo mest mandi dulu.. sbb panas...

Saya pun mandi malam... Kadang kadang tengah malam pun mandi.. Panas dia kuar peluh mcm kita berlari, saya pun mandi, kalau tak mandi, tido pun susah

Saye dlu mase mngdong.. Suka mandi malm.. 2pagi 3pagi mandi ye... Sbb ye balik keje time tuh.. Alhamdulillah. Skrg ank 10 bulan.. Elok sihat cergas.

Sya start masuk 9bulan ni hari hari mandi malam tak boleh nak cakap tahap panas dan berpeluh tu , tak mandi tak boleh tidur sebab tak selesa ,😌