Folic acid

Hi, nak tnya. Jika sudah ambil ubat obimin, asid folik masih kena ambil juga ke ? Sbb KK bagi saya obimin sahaja. Ada sesapa boleh jawab?

9 Balas
 profile icon
Tulis jawapan
VIP Member

saya pernah jugak tanya pada nurse KK. dia kata fungsi obimin dan asid folik adalah berbeza. Obimin merupakan ubat zat besi untuk mengelakkan masalah anemia dalam kehamilan. Asid folik pula digunakan untuk mengelakkan masalah pembentukan saraf dalam bayi anda. Ini merupakan supleman rutin yang diberi kepada setiap ibu mengandung dan harus diambil pada masa yang sama. so, memang saya ambik dua dua. tambah dengan kalsium, neurogain dengan paling bagus ganilia.

Baca lagi
2y ago

my doc masih suruh makan lagi the folik. i makan saja till now

dkt dlm obimin mmg ada asid folic sis. x perlu nk mkn asid folic lain. klu xnk mkn obimin..bole try iberet folic. ambil slh 1 je sis. jgn mkn smpi kedua2 nya. terlalu bnyk mkn ubat ni x bagus. xde fungsi pd ubat tu nt. tp bole mkn sekali dgn omega 3. bagus utk baby jgk sis.

2y ago

utk perkembangan otak baby.

dlm obimin dah ada folic acid.. sbbtu nurse bg obimin je.. so mudah.. dah direka dlm obimin vitamin secukup rasa cukup segala utk ibu mgndung

2y ago

okay awak terima kasih

yg sy tau obimin dh mcm multivitamin. dh cukup semua. mcm sy kk bagi vit 4 sekawan. kena ambik satu persatu. n sy tmbah kalsium n omega

2y ago

shaklee punya

obimin tu dah merangkumi semua .. sis boleh baca pd kotak tu .. obimin mmg dah ada folic acid dah ... sbb tu Dr tak bg folic acid..

2y ago

betul .. sbb dlm obimin dah ada dah semua ..

awk boleh google .. tngk kt google ade tnjuk .. new obimin ada tnjuk kndungn dye .

VIP Member

xperlu dlm obimin dah ada bnyk vitamin dan acid folic

Awak, obimin tu yang warna pink ke?

VIP Member

tak yah amik dah

2y ago

okay terima kasihh