Badan Berpeluh

hi mommy , saya nak tanya ada tak yang kuat berpeluh trimester kedua ni juga , saya tak pernah ada bau badan ni skrg kuat berpeluh habis berbau badan sbb asyik berpeluh je , padahal kipas tingkap semua bukak , nsib baik hubby memahami kalau tak .. πŸ˜‚

7 Balas
 profile icon
Tulis jawapan

Hi mommy. Memang normal tu. Saya dah masuk 3rd trimester, makin menjadi-jadi kuat berpeluh tu. Baru habis mandi, dah basah berpeluh balik. Tido dalam aircond pun boleh basah badan sebab berpeluh. Ni tips untuk kurangkan bau badan bila kuat berpeluh. Try pakai sabun yang takde additional fragrance, macam brand Cosmoderm colour putih orange tu. bau dia mild to no smell. Then untuk deodorant pulak, mommy tru pakai brand Smelly No More yang cecair macam spray tu. So far saya pakai tu, memang takde bau badan la sung walaupun berpeluh kuat. Sebelum ni pakai body shampoo yang ada bau wangi, badan memang cepat berbau bila kita berpeluh. Saya tak sure la berkesan atau tidak dekat mommy. Tapi mommy boleh cuba dulu.

Baca lagi
Post reply image
11mo ago

Macam saya sendiri dulu try jugak pakai sabun baby, tapi sebabkan sabun baby pun ada fragrance, memang badan saya naik rashes. So lepas tu saya tukar semua barang saya and baby jenis yang organic punya. Memang mahal sikit, tapi nak buat macam mana kan. Kalau tak, asyik menggaru je badan.

biasala sis ..Sy pn mcm tu ..da mandi tetap berpeluh n bau bdn Tiber dtg...cobaan sis...sbr sja

11mo ago

yee sis , nak makan berpeluh semua berpeluh , bau badan mcm tak mandi seminggu padahal dah mndi πŸ˜‚

TapFluencer

normal. tambah cuaca sama. kt rumah pakai baju nipis2 je takpun baju kelawar

Wktu hjn pn sy blh rsa pns x slesa πŸ˜…pdhl dh on kipasss tuu . 😌😌

kalau sy berpeluh sy suka mandi. sy mandi kerap. janji sy selesa😁

normal.. mandi je kerap²..😁

bli ktmna tu brpa

11mo ago

Kalau dekat pharmacy dalam RM17. Ni ada promo dekat Cosmoderm punya Shopee page. Boleh beli sini.

Post reply image