Mengidam tart nenas semasa hamil

Hi ibu ibu. Ada yg makan tart nenas ke time preggy? Bahaya tak ye? Sebab nenas kan. Sekarang tengah second trimester tp dok teringat2 tart nenas aduhh πŸ€’πŸ˜­

9 Balas
 profile icon
Tulis jawapan

Boleh je makan. Nak makan nenas pun takde masalah sebenarnya. Cuma perpada jangan terlebih la, lelagi kalau ada kencing manis. Tart tu banyak gula. Lgpun nenas tu la salah satu sumber vit C yg tinggi. Dari 1st trimester memang saya makan je

Sy mkn sis. Masa tu trimester 1. Mmg teringin sgt. Kebetulan pergi wedding dorang letak tart nenas dkt meja makan. Sy jamah 3pcs. Alhamdulillah skrg dah 17weeks

Saya pon masa second simester suka mkn tart nenas , beli la sebalang tpi mkan 2 biji je seharj sebb tk berani bnyak2 , sekadar melepaskan rasa mengidam

TapFluencer

mkn seketul je la puan. Sampaikan hajat mengidam je. Harap tiada mudarat. 🀲

Doc sy kata mkn aje, even nanas..tapi cukup sekadar rasa kak

TapFluencer

hmm.. awak sebut tart nenas terus saya pun terliur πŸ˜‚

mkn sikit ok jer .. tak apa.. insyaallah.

boleh je..jgn nenas muda je

Sedap tu😘