susu hl

Haii..sy nak tanya susu hl sesuai tak utk ibu mengandung..boleh dapt kencing manis tak?

19 Balas
 profile icon
Tulis jawapan

So far dr awal pregnant sy mnum susu hl yg kotak merah tu ok..bacaan gula maintain je wlupun sy gdm.. nurse/doc yg suggest kan sy mnum fresh milk xkesah la jenama apa pon.. sbb ibu yg ada gdm/dm x dgalakkan mnum susu utk mengandung tu..

Better sis minum susu hl yg warna putih merah. Bgus sbb free sugar. Sy ada gdm on diet. So ramai suggest susu hl tuk elak diabetis. First dulu minum susu anmun. After minum air gula terus sangkut gdm. Skrg follow susu hl jer

Bole asalakn bkn susu ibu mengandung .sbb susu ibu mengandung bole tambahkn berat badan dan dia manis .risau ttbe bole ade kencing manis pulak

Sy semua susu sy minum jnji minum susu hahahahaha kalo habis yg tu tgk bajet beli yg mana mampu... jnji beli susu mnum susu

Okay sgt sis. Saya doc suruh minum susu hl tnpa perisa. Sbb klau minum susu preg ni kndungan gula tinggi

Tp sy perasan HL freshmilk cm manis n berlemak skit 😅 lpstu minum freshmilk goodday, tk semanis HL

VIP Member

Kalau saya, saya minum susu annum je. Tapi rasanya okay je minum susu hl tu. Pilih yg rendah lemak ☺️

3y ago

HL ok lg.. anmum tinggi gula

Sy dulu pregnant kencing manis doc saran susu ni tapi lowfat punya la

VIP Member

Minum farm fresh. Tak de gula. Lagi bagus untuk badan. Beli ja kat tesco.

Boleh minum. Ambil yg biasa je yg coklat ngan strawberry manis 😊