6 weeks but perut rasa masok angin. normal ke?

hai yalls. nak tanya normal ke 6 weeks ni perut rasa mcm masok angin kekadang rasa senak. tp takda lah teruk sangat but sekali skala mmg rasa cucuk mcm masok angin. kerap kentut juga. mohon jawapan dari ibu ibu berpengalaman. thank you

8 Balas
 profile icon
Tulis jawapan

Normal sis. Sy awal kehamilan memang selalu kentut dan sendawa. Kadang2 sapu minyak panas kat belakang. Kalau tak tahan sangat sy letak kat atas perut tp x digalakkan. Malam2 tidur pakai stokin supaya kurang masuk angin

sy dlu baru pregnnt pun pelik knp asyik sedawe n sebu je perut . byk angin . tp lama2 nnt okey . sbb sy first baby . so agak tertnya2 masa itu

2y ago

yaaa dia asyik masok angin kan. okay terjawab persoalan saya 😊😊

Mmg sng msuk angin.. klu kntut ok lh buang angin dlm bdn. Sy dlu msuk angin tp x boleh sdawa n x kntut jadinya loya n mabukπŸ₯΄πŸ˜‚

2y ago

Kne tggu smpai 14w nnt elok sikit tu. sy dh 27w gsok gigi pun muntah lgi πŸ₯΄

normal sis ,, saya dh 4m+ pun masuk angin je .. skrg ni lg laa kerap lapar n pedih ulu hati

2y ago

i see wah smpai 4 bulan oh. ni pn menggeliat sakit nya

Normal. Saya dah 11 weeks pon masih rasa yg sama.

2y ago

thanks sis. sbb sy first pengalaman preg ni. thank u ya atas jawapan

normal sis. sy 4bulan masok angin sajeπŸ˜…

2y ago

wahhh okay sis 😊😊😊 thank you atas infonyee

Normal sis

normal

2y ago

okay siss 😊😊