Pakai inai

Hai mommy2..saya nak tanya..Saya 23 weeks,boleh ke kalau saya pakai inai. Teringin sangat2 nak pakai

3 Balas
 profile icon
Tulis jawapan
VIP Member

disini sy sharekan link pd puan knp.ms pregnant tak blh pakai inai..hrp dpt mmbntu puan... https://www.majalahpama.my/jangan-pakai-inai-ketika-hamil-ini-5-sebab-ibu-kena-tahu/ antara sbbnya ialah kalau terjadi sesuatu tidak di ingini pd diri kita mcm puan pengsan atau pitam ke doktor boleh chck dari kuku jari untuk memastikan oksigen mencukupi atau tidak... Kalau kita pakai inai macam mana doktor nak check dan selamatkan jika berlaku sesuatu perkara tidak di ingini..kalau rasa teringin sangat2 puan sabar2 la k..pakai la lepas bersalin nanti..moga di pemudahkan segalanya..aamiin

Baca lagi

saya dari sebelum pregnant memang suka pakai inai, now 20weeks check up doctor & nurse takde pun diorang tegur sedang saya pakai dari kuku tangan kiri kanan sampai ke kuku kaki. klu sis teringin sgt boleh je pakai sikit2 kt kuku tapi jangan bagi full semua takut lak doctor & nurse sis marah.

Tidak digalakkan just in case ada emergency berlaku.. Nurse KK sy sangat tegas bab2 inai dgn nail colour ni😅sbb kat situ antara tmpt yg dorg akan check sekiranya ada apa2 berlaku macam kita pengsan..