Kos hospital kerajaan

Hai ibu². Saya tengah mengandung anak ke 2. Masa bersalin kali pertama saya bersalin kt sabah, saya tk ada sijil nikah. Tpi saya bukan mengandung anak luar nikah tau. Saya nikah kampung srbab tu saya tk ada sijil nikah. Masalah saya sekarang ne, saya tengah mengandung anak ke dua, dan sekarang saya d semenanjung. Betul tk klw nk bersalin d hospital kerajaan kt semenanjung ne kena ada sijil nikah, kalau tk ada sijil nikah kena bayar lebih sikit, nk berklinik pn nk kena bayar, betul ke?. Masa kt sabah sijil nikah tu bukan 1 keutamaan bila nk bersalin. Bayaran tetap sama yg penting warganegara dan ada ic. Kalau betul kena bayar, agak² bayaran dia tu berapa ye? Tolong komen ye ibu². Saya dh google dh pasal ne tpi tk membantu

3 Balas
 profile icon
Tulis jawapan

salam cik dah bersalin ke ? sbb kes saya macam cik jugak . takde sijil nikah . saya rasa takut sangat , takut nnti dia x bagi suami jadi penjamin saya dekat hospital .

byaran ttp sama.cuma yg xde sijil nikah akn dirujuk kepada jabatan kerja sosial dan slps bersalin pasangan tidak dibenarkan melawat selagi tidak kemukakn sijil nikah.

Yes .. kena ada sijil nikah