Cabut Gigi Di Trimester Yg Ke 3

Boleh ke cabut gigi di trimester ke3 ni. Gigi sakit sgt. Tak tahan. Ade yg berpengalaman cabut gigi mase preggy? Kalau jumpe doktor gigi dia akan suggest cabut or tampal?

6 Balas
 profile icon
Tulis jawapan

Plg kurang dia akan tampal je...sbb sy pun trimster 3, sakit gigi yg amat sbb lubang dalam sgt... Suppose gigi mmg kena cabut dah..tp sbb trmster 3, terpaksa hold lepas bersalin baru bleh cabut... Dktr suruh mkn panadol je utk tahan sakit...tp xde effect sgt pun..bersabar je skrg ni tahan sakit..huhu

Baca lagi
1y ago

Kalau macam saya gigi tu dah pecah sebab tu sakit 😭