baby tidur tidak lena malam

Boleh bagi tios kat saya macam mna nk bagi bby 26 hri sya tido lena mlm..bby saya ssh nk tido lena..nangis klu letak dia..klu dukung diam tpi x lama..xtau nk buat ape dah..

1 Balas
 profile icon
Tulis jawapan

Bagi saya soalan cepumas ni. Hihihi. Anak pertama saya berjaga malam mulai jam 7 mlm-5 pagi. Siang tido terus je. Mandi pun mata tak nak buka. Stres sangat masa tu. Benda ni berlaku sampai baby 4 bulan. Lepas tu baby dah pandai tukar rutin tidur. Anak kedua saya pula sangatlah penyabar orangnya. Siang tidur sekejap2, malam pula tidur nyenyak sampai ke pagi. Baby saya hanya akan bangun sekejap utk menyusu dan tidur balik lepas tu. Pendapat saya lain anak lain perangainya. Kalau anak sis dah kenyang,perut tak kembung dan pampers tak penuh tp masih lg berjaga malam,sis redha je la. Tp lain org lain caranya. Mana tau ada tips yg berkesan. Saya mama muda masa bersalin anak pertama. Tak ada banyak pengalaman

Baca lagi
2y ago

Mungkin sis boleh pasang mp3 ayat ruqyah setiap hari. Sebagai ikhtiar utk lindungi baby dr gangguan ummu sibyan.