Petua bagi bayi berak...

Bayi saya sudah 3 hari tidak berak dan dia campur susu badan dan juga formula. Normal ke bayi tak berak berhari-hari? Atau saya perlu buat urutan pada bayi? Sebab takut bayi saya sembelit je

6 Balas
 profile icon
Tulis jawapan

saya pernah sampai 3 hari tak berak.. pergi jumpa doc.. doc check pastu tanya perut kembung tak pastu ada kentut tak.. as long ada kentut tak perlu risau.. kalau tak kentut perut kembung dan tak berak jugak dalam masa 6 hari doc suggest beli ubat berak yang masuk kat buntut tu.. tapi nasib hari kelima dia berak.. anak saya campur susu formula dan susu badan.. doc suggest cairkan susu.. tapi ada orang cakap kalau cairkan nanti baby tak dapat nutrient..

Baca lagi

baby saya pun campur susu badan dan formula, kadang berak lepas 3 hari, kadang 2 hari, bagi saya takdak nak perlu risau sebab selagi perut baby tak kembung, kentut hari2, its okay je. tapi kalau risau boleh rujuk doktor.

VIP Member

Tak normal sis. Bayi kena berak sekurangnya sehari sekali itu baru sihat. Sis boleh cuba cairkan susu dalam 10ml, monitor macam mana dulu. Dan buat urutan perut juga.

1y ago

https://community.theasianparent.com/q/banyak-yang-cakap-normal-tak-berak-sampai-2-3-hari-sebab-bf-atau-campur-sebenar/4106299?d=ios&ct=q&share=true

ank sis bru first ke x berak smpai 3 ari..ke mng sllu xberak smpai 3 ari

TapFluencer

Ada kentut? Perut baby keras x? Baby aktif?

ada kentut?