Please Bg saya jawapan

Assalamualaikum n hi . Saya dr dulu lg tertnya2 . Kes saya mgndung pertama dulu agak rumit . Saya tak period bulan lepas . Dan masa bulan tu saya check juga upt tp takda double line . Bulan depan , saya tetiba demam selsema dgn tak larat sgt . Masa tu tergerak hati utk chck upt , naik 2 line . Tp silapnya saya , saya terlmpau ikut ckp org . Utk tggu brapa hari lg . Yee , smbil2 tuggu tu saya masih chck upt dan double line tu makin pekat . Excited sgt masa tu . Tp selang berapa hari , turun titisan darah . Masih ikut ckp org dan google😔 Tu tnda penampalan . Esokkan nya masih darah turun (1 titik je) Tp malam nya , saya sakit sgt2 . Ibarat sengugut . Hm cuma saya tak kejut suami . Tahan sakit sorg2 . Esok pagi , masa bgun dr tdo . Prgi tandas dan saya dapati ada sesuatu difajar saya . Dan sesuatu tu tk boleh tarik . Saya pergi hospital . Tp layanan doktor sgt la tak best . Dia doktor lelaki . Hanya suruh saya buat upt test . Bila dia chck 1 line . Terus dia ckp saya tak mgndung dan disuruh balik . Saya tunjuk upt yg saya buat kat rumah . Tp dia taknak langsung tengok . Dan tanpa jelaskn apa2 kat saya . Sakit tp tula saya turutkan sebab mmg tkda pgalaman . 😔 Saya sakit juga dlm berapa minggu kat perut . Saya pergi hospital lain .(dorg tak percaya doktor kat hospital tu mcm tu , tnya berkali2) Tp tkda data saya dkt hospital ni . Jd dorg pun tk dpt nk ckp saya mengndung ke tak seblum ni (darah hcg da takda) . Cuma ada sorg doktor perempuan ni ckp saya mungkin mgndung kimia . Sesungguhnya hanya allah je tahu sebenarnya saya megndung ke tak . Tp alhmdulilah saya da dapat zuriat selepas tu . Dan tanda2 saya mengdung tu sama dgn sebelum . Kalau la saya kaya , saya nak cr doktor tu dan saman dia . Demi allah saya akan buat . dan sampai ke harini saya takkan maafkn dia . Sebab kalau la dia layan saya betul2 mcm pesakit dan jelaskn kat saya betul ke tak saya mengandung . Saya takkan sesakit sekarang . 😔 ps: kalau la dia malu utk chck saya . Dia masih boleh pggl org lain (perempuan) . Awak yg doktor atau nurse ni , kalau tak ikhlas buat kerja . Jgn prnh utk cuba2 amik tanggujwb ni . Cuma nak tanya pendapat . Korg rasa saya betul megndung atau pun tak ? Ohh lupa , sesuatu tu turun selang berapa hari . dan dibawa oleh air . Nampak seperti sesuatu tp saya takdpt nak jelaskn . Dan dia bukan seperti darah beku (gelap hitam) . Hanya warna merah dan mcm bersarang kalau tak silap saya . Saya tengok sekali imbas je . 😔 #pleasehelp #seriusnanya

1 Balas
 profile icon
Tulis jawapan
TapFluencer

misscarriage tu. syee masa 1st pregnancy pon mcm tu jugak. buat upt naik double line. then mlm tu bleeding teruk, keluar ketulan darah mcm ada isi dkt dlm dia. esok nya pg klinik buat scan dgn upt. upt negative tpi bile scan dinding rahim tebal. doc refer pg hospital bersalin. sbb takut ectopic. bila pg hospital doc buat ujian darah dgn seluk dri bwh. sbb xde bukti kate sye pregnant. result ujian drah mmg ade kesan hcg. tpi rendah sgt. so doc conclude kan sye as early pregnancy misscarriage.

Baca lagi
2y ago

Saya pun pergi swasta cuma doktor klinik swasta tu tak buat surat . Dia hanya suruh je saya pergi hospital . Dan masa tu klinik ttup . Hari sabtu . Hmm tulah . Dapat semua yg baik2 alhmdulilah sgt kan sis .