GASTRIK MENYERANG

Assalamualaikum mommy semua, nak tanya saya skrg preg anak kedua baru 4minggu penantian 3tahun.. Dan skrg sy ada gastrik yg boleh kata setiap masa akan serang.. Takde effect pd kandungan ke ? Takut jgk

4 Balas
 profile icon
Tulis jawapan

Saya pun gastrik juga. Dr nasihatkan saya makan 6 kali sehari tapi dengan kalori yg sama mcm saya makan 3 kali sehari before this. Nutrien pun kene jaga, jgn makan mcm dua orang makan je mcm biasa asalkan tak lapar. Kalau mcm breakfast saya pkul 8 pkul 10 tu saya akan snacking sebb saya sendiri takut bila saya akan rasa lapar sebb saya tau bila saya start lapar confirm lepas tu akan gastrik. Padahal cukup makan cuma jenis tak boleh makan lambat. So lepas saya ubah diet terus okay. Snack yg saya ambil jenis low calorie mcm boleh try corn cracker/ rice cake cracker sapu dengan peanut butter no salt no sugar ke, buahan, kekacang + kismis (ambik sikit je sekadar mahu isi perut), biskut oat.

Baca lagi

Sama lah saya kadang sampai rasa nak pitam. Lagi ii tengah kerja. Sebelum mengandung tak teruk sangat gastrik nya. Masa mengandung pula teruk gastrik sampai muntah + pening.

saya pun mcm sis, saya standby je roti 24/7 dekat sebelah.

VIP Member

Makan kerap..makan je kalau lapar sis..

4mo ago

Makan sikit2 maksud sy. Mcm snek