Puasa semasa first trimester

Alhamdulillah saya pregnant kali kedua selepas gugur 2 tahun lepas. Baru 5 minggu kandungan. Siapa ada pengalaman pregnant time puasa? Ada risiko tak kalau kita puasa masa first trimester ni?

6 Balas
 profile icon
Tulis jawapan

Saya rasa better rujuk kat doktor awak. Sebab kalau tanya ibu2 di sini semua berdasarkan pengalaman dan badan dorang. Tapi kalau saya,saya tak puasa la.. Lagi pula awal kehamilan.. sedangkan yang second@third pun ada risiko juga pada baby. Nak2 lagi awal2 kehamilan ibu kena makan makanan yg berzat..

Saya masa 1st pregnant , 1st timester kena time puasa, memang saya tak puasa, doktor pon tak suggestkan saya puasa sebab masih awal... Masa kali ke 2 pregnant, bulan puasa saya pregnant dah 3rd trimester, pon saya tak puasa... 1st sebab saya gastrik, takut saya sakit, dan risaukan baby...

klau first trimester & last trimester mmg xdigalakkn berpuasa sbb bdn cepat letih...baby pun perlukn nutrien yg bnyak...klau puasa pun xleyh tahan Lama...sbb bdn Akan lemah😅

saya tak puasa.. 5w sbb saya ada gastrik.. lgpun xboleh than lapar. jd loya n menggigil badan.. anak lg pnting sis..puasa nnti boleh ganti.

saya dah 30week .. saya pun ada sejarah keguguran 2tahun lepas ... saya decide utk tak berpuasa.. dan lg satu sbb saya pedih ulu hati .

kann saya nak tahu jugak sbb saya pulak pun first trimester dan berpuasa