Share story

Hi , ada tak mummy dekat sini yang hamil sebab terlanjur? Boleh share tak pengalaman sini. Saya sekarang dah 36 minggu dan tengah tunggu waktu bersalin akhir bulan 10. Saya cuma nak mengadu sahaja dekat sini sebab saya cuma mengadu dekat Allah sahaja tentang nasib saya ini.Hari hari saya minta Allah untuk terima taubat saya dan permudahkan segalanya. Kadang saya down fikir nasib bayi yg tak bersalah ni. Saya amik keputusan untuk serahkan kepada keluarga angkat sebab saya tak mampu sara dia. Bapak dia pun tak nak tanggungjawab . Saya pun tak boleh nak sayang dia sangat sebab saya takut tak kuat untuk serahkan dia lepas bersalin. Tapi saya akan cuba untuk kerja cari duit untuk dia. Memang ini salah saya tapi apa kan daya benda dah jadi . Waktu saya bersama pun saya ada makan pil postinor tapi tetap hamil juga. Saya anggap ini ujian dari Allah untuk sedar kan saya dan dekat diri dengan dia , kalau tak jadi mcm ni saya akan terus buat dosa ini. Saya terima je kalau ada yg kecam saya sebab saya percaya ujian manusia tu lain lain . Allah lebih suka kepada pendosa yang bertaubat jadi jangan lah rasa kita dah paling mulia dan hina orang lain. Kalau ada yg nasib mcm saya boleh share supaya tak rasa berseorangan .

4 Balas
 profile icon
Tulis jawapan

yakin dn prcaya pda Allah ya sis, Allah tu maha pgmpun..bsr mana pn dosa umatnya InshaAllah pntu kemaafan tu trbuka, Allah trima smua kmaafan. kcuali dosa mnusia sesama mnusia.😃psl anak tu, sy umur 18 dh pregnant 19 mlahirkn, tnpa tggjwb dri bapaknya mmg smua lalui sendiri, awlnya mmg nk serahkn kat org tp sy sndiri lalui fasa brsalin tu tiba2 rsa syg dn berat hti lastly sy decide ckp dgn bakal org tua dia tu ank sy ggur sbnrnya sy xnk bagi, alhamdulillah skg dh bsr d bwh jagaan sndiri, msa sarat pregnant pn sy msh krjaa, branak plk czer.. bru 2mggu dh smbung krja blk nsb housemate(kzn) baik ht tlg jagakn ank. krja pn bkn la krja yg byk brdiri dn brjalan..bkerja dlm pantang yg x brpantang sgt 😂jauh dri family pn satu hal.. dugaan sgt msa tu nk sara ank🫠🫠. smoga awk kuat yaa laluiii dugaan, trima dgn hati trbukaa, jgn prnh rsa trbeban dgn kndungan tuuu..

Baca lagi

saya pon sama. cuma Alhamdulillah ayah dia bertanggungjawap. kami serahkan pada keluarga angkat sebb kami masih muda and kewangan belum kukuh. jangan risau, bila kita sungguh² bertaubat. InshaAllah, Allah maha pengampun. taubat la setiap hari dan berdoa semoga Allah terima taubat kita. apa yang da jadi, jadikan pengajaran untuk diri kita. banyakkan berdoa supaya anak kita jadi anak yang soleh/solehah. jangan ulang balik kesilapan yang sama.. berubah jadi yang lebih baik. semoga awak terus kuat dan tabah untuk hadap hari yang mendatang..

Baca lagi

manusia tak lari dari buat dosa.. setiap saat dosa tu tak kan trlepas dr mnusia.. klau mnusia tak diuji.. kita akn sntiasa berasa diri ni terlalu baik.. smpai masa tak de rasa rendah diri and sntiasa pkir diri ni bagus ..apa pon Allah pndg hati kita.. hari2 kita kena bnyak berserah diri pada Allah.. yakin pda Allah.. smua trjadi bersebab.. siapalah kita nk mghukum manusia.. diri sndri pon bnyak khilafnya..semoga urusan persalinan awk dipermudahkn..

Baca lagi

jagalah baby tu. takut awak akan menyesal dikemudian hari kalau serahkan dia pada keluarga angkat.