5 minit minum, muka bengkak and naik merah

Ada mmy yang tau macam mana nak tau kalau anak kita alah susu lembu? Anak now nak masuk 5 bulan. Tapi stok susu ebm saya drop banyak lepas masuk berkerja. So hari ni 1st time saya bagi dia formula dutch baby. Tapi pengasuh inform minum sebotol terus naik ruam and merah merah satu badan. So dia suggest untuk tukar susu lain takot dutch baby tak rasi dengan baby. now saya try dupro but anak minum baru 1oz terus nangis non stop, bengkak muka and naik merah merah. Anak saya confirm alah lembu ke? Susu apa yang sesuai if betol bby alah pada susu lembu?

5 minit minum, muka bengkak and naik merah
7 Balas
 profile icon
Tulis jawapan

kalau pendapat saya puan mungkin boleh laburkan sedikit wang untuk menuntut ilmu penyusuan. sebab sayang puan ada susu, mungkin kalau puan ada ilmu penyusuan boleh teruskan journey menyusu anak sampai 2 tahun. tapi kalau puan nak teruskan dengan formula, terpulanglah😊.

3mo ago

sy yg full bf anak sampai 2thn lbh pun rasa annoying 😁

saya sarankan puan ke hosp atau klinik dulu utk check. nanti doktor akan sahkan baby puan ada alahan dgn susu lembu atau tak, dan akan suggest susu lain contohnya susu soya

sama dgn ank sye hritu bg try susu dutch baby trus naik merah2 mcm kne panggang and gatal2 1bdan. bwk g hospital masuk ubat barula ok. sis try susu based on soya.

3mo ago

Sekarang anak minum susu apa?

kalau rajin carikan ibu susuan hehe.. if not try la soya ke kambing ke lactose free ke .

cuba mommy bgi susu yg free lactosa mana tahu sesuai dgan baby

boleh cuba susu soya atau kambing

3mo ago

anak saya dulu mmg minum isomil dia ok je. pastu dah tak bagi fm dah sbb dia lagi prefer bf

Susu soya