air ketuban

Ada kemungkinan tak air ketuban keluar sewaktu bersama suami? Kalau betul air ketuban yg keluar, ade efek tak pada baby? Risau sebab baby mcm kurang aktif dlm perut..atau itu normal? 24week.

6 Balas
 profile icon
Tulis jawapan

Jumaat lepas saya kena admit ward sebab bleeding. Dua hari sebelum bleeding tu saya bersama suami, x ada ganas pon.. terus saya pegi ke hospital, doktor scan air ketuban dan baby semua ok. Tapi saya kena cucuk dexa .. doktor risau kalau saya terberanak awl sbb ada bleeding pada 28weeks dan ada bukaan jalan 1cm.. Alhamdulilah, satu malam je kena admit ward.. tp akan ada lg follow up cek up kt hospital lg sbb nk cek risau ada jangkitan kumam kt bawah dan ada bukaan jalan lg..

Baca lagi

better terus pegi cek sis, saya kluar air ketuban pda usia kandungan 23 weeks, pergi cek hosp trus kena warded sbb air ketuban kurg.Anak sy lahir 3 hari selepas tu normal delivery. tp anak syurga saya hidup selama 6 hari shj.

VIP Member

24week mmg masih kurang aktif . sy da 26week pun kurang aktif . tp baby okey je . kalau air ketuban pecah sndri bhya . lebih baik refer hospital .

5y ago

Tq sis

24weeks awal lg tu..bby aktif tp myb awk xdpt rse sgt die gerak..28weeks nti da start kire kicking bby insyaAllah ok tu..

Better refer doc. Pegi klinik check. Bahaya kalau baby kurang gerak

Xprnh dgr lg sis... Klu baby krg aktif refer dktr sis... Jgn biarkn...

5y ago

Ok..tq sis