Anak 3 tahun buat perangai...

Usia kandungan sy dah masuk 33 weeks tp yg merunsingkan sy.. anak sy yg ke3 tu makin menjadi² lak perangai dia.. umur dia 3 tahun, sejak 2menjak ni asyik nk marah je.. pantang org tegur nak marag je.. tmpt ddk dia xleh org ddk, cwn dia xleh org minum sebelah mama pun xleh org ddk.. dia je bole.. mcm mana ye nk pujuk dia supaya jgn marah xtentu pasal..

1 Balas
 profile icon
Tulis jawapan

mungkin dia tahu tak lama lagi dia bkl jadi abang..mungkin akan kurang sikit ksih syg kt dia itu yg mungkin dia rasa..so bagi sy cuba pujuk dia elok2, puji dia ke, cium pipi dia ke cakap awak syg kt dia..lama lama mesti die dgr kata insyaallah

2mo ago

sedang alami skrg...tp ank sy besar ckit laa..dh 6thn pn..sblum ni,behave je budaknye..xprnh membantah,xprnh ad tantrums.. tp ntah knp sjak 2 menjak ni,ad je perangai die yg buat sakit hati sy🤭..kdg2, die sje cri pasal dgn abg2 die,pstu mengamuk sbb bnde2 yg kecik😌..tp tu la..mgkin die faham,xlama lg nk dpt adik..kalo xjd attention seeker skrg,bila lg🤭..jd skrg, sy duk sabar mcm tu je la..tp bila smpai mse membebel,hbis semua laaa kne😂