Gigitan nyamuk ke

Sorry nk tanya . Ni nmpk mcm kesan gigitan nyamuk or kene cubit ye ? Sbb sy takut suami cubit baby je . Smlm dia yg jagakan baby . Pagi ni tgok ada merah2 mcmni . #pleasehelp #seriusnanya

Gigitan nyamuk ke
53 Balas
 profile icon
Tulis jawapan

Bukan nak menuduh la , sya tiap Kali pegi ruma mertua , esok pagi mesti kaki anak ada bekas mcm ni . sya heran jgk . smpai sya buat anggapan itu kena gigit semut yg bersayap tu . sebab tmpat mertua byk semut yg Jenis bgtu .. Lama2 Allah nak tunjuk , Rupanya biras sya suka cubit kuat kuat kaki anak sya . ntah dia geram ka apa . lepas tu kaki anak sya terus jadi bgtu keesokkannya kesan cubitan dia .. dia buat time dia mengandungkan anak pertama dia .. sekrg anak dia kuat buat org , jahat n nakal . Dan sya mula benci dia. skrg anak dia umur 1 tahun 8 bulan x silap , sya sikit pun x pernah balas kerna kesian ngn budak tu . smpai skrg klu sya ingat sya akan geram dan sakit hati .. Tapi lepas sya tahu tu , sya x bagi dia pgg anak sya . klu dia nak juga , sya akan ikut dia di mana dia pegi . Cuba dia cubit depan sya , terus sya hempuk kpla dia biar rasa Dan lurus sikit otak tu . dasar ๐Ÿ–๐Ÿฝ . smpai skrg sya x berngam ngn dia . lantak kw la . urusan mu urusan mu. Aq mlas nak bertalam. perkara kecil je pada pdgn org lain. bagi sya tidak. . tapi bagi Kes anak puan , sya x pasti pulak . ni berdasarkan pengalaman sya . tak kan la ayah sndiri sggup buat anak mcm tu kan. kecuali dia mental. sllunya ayah ni syg btul ngn anak . Allahualam โ˜บ๏ธ ..

Baca lagi
2mo ago

nyamuk atau semut ni sis, anak Sy slalu bgini ๐Ÿ˜‚ smpi suka btul dia Garu at last jd kudis๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚

anak sy pun ade camni, dan hanya sy shj yg jaga waktu siang ke malam , suami jaga waktu mlm bila dia nak susu , jd kami aggap ia kena serangga atau kulitnya sedikit sensitif dgn kws kotor ,mungkin la ,da sapu mcm2 pun lambat nak surut .. mmg mcm ni la rupenya kat tgn dan kaki anak sy

nyamuk or semut sis. takkan laa suami nak cubit anak sendiri. mcm saya fully malam siang saya yg jaga. sbb suami kerja, kesian dia nak jaga malam. mmg penat tapi enjoy bila brjaga malam dgn baby. nanti lama2 rindu

nampak macam kesan gigitan serangga.. nanti bila merah nak surut nampak la timbul macam punat... nanti sis standby la ubat... dekat farmasi ada jual... minta untuk baby bawah stahun...insyaAllah cepat baik.. gatal tu..kesian dia

kesan gigit nyamuk tu sebab nampak timbul. jangan buruk sangka. jangan terlalu overthink sangat. cubit manja2 takkan la dah risau. takde istilah pun dera. melainkan cubit terlalu kuat sampai ada kesan lebam

saya rasa kesan gigitan serangga ataupun nyamuk..klau cubit lain die ade lebam lebam..sebb anak saya pown kdng kdng bila bangun tido penuh dkat lengan ..kdng tuyh sampai berair.m.

nyamuk or kena gigit dengan semut.. ank sy kadang2 selalu jugak jd mcm tu. tp x ad La besar mcm ni.. sy letak crim you baby je... 3 hari dh hilang..

Nyamuk tu sis,,bekas cubit bukan mcm ni,xbaik buruk sangka dgn suami sis tu sian dia

tngok tahu kesan gigitan nyamuk... klu cubit dah biru lebam.... tp kenapa ayah nye nak cubit ank sendiri pulak.... ape pun bersangka baik je lah sis....

anak saya kalau kene gigit nyamuk mcm tu. masa kecik lg teruk, smpai berair, saya siap bawak g klinik lg sbb besar sgt bintatnya ๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚