GDM buatkan saya stress 😭😭

hi semua.. kandungan saya dh masuk 15weeks dan sya ada GDM. doktor suruh buat BSP hari ini. Gambar ni result cek gula saya dapat stkat ni. saya agk tertekan dengan bacaan gula tu..Pagi lepas cek gula saya hanya sarapan sedikit mee goreng dan mnum air suam. Dan balik dari cek gula tghri ni saya xmakan nsi. just makn sayur dan mkan sup ayam je tanpa nasi. saya xambil mknan manis or mnuman manis. still bcaan gula tinggi.. cuma saya sblum ni kerap tdo jer sbab badan lemas. Adakah tu penyebab GDM? kurg aktif?? 😔ni 2nd pregnancy saya, 1st pregnancy saya xde GDM. TOLONG SAYA BGI TIPS UNTUK HILANGKN GDM NI DAN TIPS PEMAKANAN UNTUK DIET WAKTU GDM. #pleasehelp #ingintahu

GDM buatkan saya stress 😭😭
1 Balas
 profile icon
Tulis jawapan
TapFluencer

Kat tempat puan buat cek up ni, ada dijadualkan puan ke kelas diet GDM tak? kat KK tempat saya ada, saya ikut je apa yg pegawai pemakanan tu ajar cara diet. Alhamdulillah ok. Nnt saya kongsikan ye. Kjp lg sy nak ambil BSP jam 2pm pulak.

2y ago

waa 😍 terima kasih sudi kongsi tips dengan saya.. ilmu baru ni, nanti saya cuba praktikkan dalam pemakanan saya seharian sementara tunggu tarikh jumpa pegawai pemakanan nanti 😁 berguna sgt ni sbab sbelum ni saya tak makan nasi langsung kdg tu timbul pulak gastrik .. Terima kasih sudi berkongsi ilmu yg sgt bermanfaat ni sis 😊 much appreciated!