Sedih + stress + dilema

Sedih sangat rasa lepas dapat tau mak mertua gunakan gan*a sebagai ubat dia. 😭 Merokok satu hal, tambah lagi rokok daun gan*a untuk rawat sakit kononnya. Rupanya dia pernah hisap masa duduk dengan saya seminggu tu, rumah ada baby dan anak sekolah tadika. 😭 Pedih sangat hati ni, dia makin ketagih. Tolong. Sampai saya rasa nak duduk jauh dari suami sebab keluarga dia. Suami baik je, tapi dia dan adik beradik dia merokok. Saya terkilan sangat2 suami cerita mak mertua ambil benda tu, dia dapat pun dari adik dia. 😭😭 Tolong saya. Saya sampai tahap nak berpisah dengan suami sebab tertekan nak bau asap2 ni. Mak mertua tu pun ada ambil ubat dari hospital, tapi kalau dah ambil daun tu memang tak la. Kalau sangkut keputusan darah nanti macam mana, mesti anak-anak dia akan disoal. Tak pasal-pasal saya jadi fikir lebih-lebih. 😭😭 Apa solusinya. Saya tak tahu nak cerita kat siapa, nak cerita dekat mak sendiri pun tak tergamak. Mesti suami akan dipandang serong nanti.

2 Balas
 profile icon
Tulis jawapan
TapFluencer

Kalau suami baik, jalan tanggungjawab kalau tanya pej agama ke mahkamah ke tak perlu sampai bercerai. Tapi cuba komunikasi dengan suami. Kalau dah family dia guna ganja tu susah juga. Kalau sorang maybe boleh report aadk. Ya lah kalau tinggal sama bagi contoh yang buruk dan kesan buruk juga pada anak² .

Baca lagi
11mo ago

kan, sampai guna benda tu agak melampau pada saya. saya dah terbau masa anak umur baru 2 bulan, mak mentua duduk sekejap dengan saya. sakit sangat hati bila tahu. sampai tekad tak nak contact langsung mak mentua. hati terlalu sakit ditipu hidup2.

klu suami awak baik, jgn la smpi bcerai.. better awak jauhkn diri dr kluarga mtua buat smentare waktu..

11mo ago

saya memang duduk jauh dengan diorang, tapi kadang pergi melawat. kadang diorang datang rumah saya, kadang bermalam. sampai fikir biarla kalau sakit tu datang kat diri sendiri, baru masing2 ada akal.