NAK BABY 😭

Saya nak sangat baby tapi saya takut. Saya dah pernah digugurkan sebab janin tak sihat dan takde harapan untuk hidup kalau dilahirkan, dan sekarang saya keguguran lagi itu pun selepas setahun lebih saya berehat sebab kononnya nak bersedia nak rehatkan rahim. Sekarang saya rasa macam saya nak je terus pregnant lepas habis pantang dua minggu ni sebab saya dah tak nak buang masa tunggu lama dan saya nak juga anak, saya nak sangat anak seorang dulu untuk mengubati dan mengganti kesedihan saya yang lepas. Ada tak mommies sini yang berjaya hamil dan kandungan sihat lepas keguguran walaupun terus ttc lepas keguguran?

2 Balas
 profile icon
Tulis jawapan

Sy habis pntg gugur 2mggu trus bsama suami.. Konon nye nk trus ttc sbb org cakap lepas gugur lebih subur.. Tp 3bulan jgk baru lekat balik.. Skrg baru masuk 10mggu.. Itupon mase 5mggu ade spotting smpai lah 8mggu.. Sy risau jgk tkot gugur lg.. Tp mase scan 7mggu dh nmpk baby.. In shaa Allah.. Semoga sis cpt² di berikan rezeki zuriat.. Org yg xpenah lalui mmg akan cakap tggu dulu bg rahim sembuh betul².. Tp bg kite yg dh dpt mngndung tp tibe² baby hilang, xdpt nk tggu dh.. Nk cpt² ade baby lagi.. Sabar sis.. In shaa Allah..

Baca lagi
4y ago

Tahniah dear, semoga dipermudahkan sampai melahirkan ❤️

Sy gugur 30/3 kndungan dlm 8minggu. Pstu pantang 2 mggu lebih je. Pstu 4/5-9/5 period. 9/6 check upt sbb dh lewat. Alhamdulillah pregnant blik. Skrg dh 20minggu.

4y ago

Tahniah dear ❤️