Saya nak bertanya, untuk details scan NIE biasanya weeks berapa yang sesuai yea?

Saya nak bertanya, kebiasaannya untuk buat details scans NIE weeks berapa yang sesuai yea? Sebab ada yang sy baca kata 24weeks, 25weeks, ada kata 27weeks?

13 Balas
 profile icon
Tulis jawapan

awk bole kol mana² klinik yg ada buat details scan sb xsemua klinik ada buat details scan tu, kol tny kos sekali mungkin + tny suggestion weeks dorg. . mcm sy bln lepas ada kol few klinik kat lain daerah dr tmpt sy since tmpt sy cuma 1 klinik ja yg ada buat, mereka suggested dlm 28-32w centu.

Baca lagi

Saya baru jumpa dr pagi tadi. Currently 22w. Dr suggest untuk scan gender 25-28w. Kandungan sesuai masa tu jelas nak tengok gender dan yg lain, kalau terlalu lambat scan agak sukar nak tengok sbb baby dah membesar dan organ badan boleh tutup kemaluan. Detail scan boleh 21w ke atas.

Saya baru lepas buat detail scan 4d. Boleh je start 20weeks. Tapi kalau nak tengok muka anak lebih jelas, nurse tu bagitahu antara 28-30weeks. Kita boleh nampak rupa anak kita lebih tembam katanya 😂

Saya baru jer dari klinik swasta,dorang cakap buat detail scan paling awal 22 week,sebab skrg saya dah 21 week 1 day,next week baru suruh dtg balik untuk detail scan.

saya buat 19 weeks tapi baby kecik, then repeat scan detail 23 weeks. masatu dah jelas utk ukur.

Sy tgk dlm Google..paling bagus 21-24 week sis .Sy minggu dpn baru nk buat detail scan

sy ade tnya sonographer dgn nurse , dorg kata plg ok dlm 23weeks la senang.

Saya buat 22weeks 2days..semua nampak..gender pun nampak dah..

8mo ago

tak jelas sgt..kena repeat lain..

Sy bt 21weeks 6days. Tp boleh je dlm range 21-24W

saya buat 22 weeks... dekat Sonobee bukit indah