Siapa boleh share kalau air ketuban bocor macam mana..dia keluar berterusan banyak atau sikit2

Saya keliru keputihan atau air ketuban..panties basah tapi tak berterusan..

4 Balas
 profile icon
Tulis jawapan

Pergi ke hospital dengan segera walaupun tiada sebarang contraction. Saya baru shj lepas melahirkan 14hari yang lalu dan saya mengalami keadaan yang sama seperti puan. Ia adalah pengalaman saya yg pertama kali walaupun saya telahpun melalui zaman kehamilan sebanyak 5 kali. Saya juga keliru dan menganggap ia hanya cecair yg biasa namun, selepas 4 hari cecair itu masih juga keluar dlm keadaan yg sedikit², baru lah saya merasakan contraction dgn jarak masa 1jam hingga ke 30 minit sekali. Waktu tu barulah saya ke hospital dan apabila diperiksa dan disoaljawab, ternyata cecair yg keluar selama 4hari sebelum ni adalah air ketuban. Syukur sgt² tiada apa² yg ditakuti terjadi kepada baby...4hari adalah jangka masa yg agak lama dan ia boleh membahayakan nyawa baby dan saya sekali. Kepada puan, samada bersedia atau tidak, puan harus fikirkan keadaan si baby yg puan kandungi skrg. Pergilah ke hospital dlm kadar yg segera.

Baca lagi

sy pun pernah keliru.. sbb spender asyik basah sy wlupun dah ap lepas g toilet.. smpai sy inform doktor.. dorg chck bukaan xda n air ketuban x bocor dan yg dorg detect keputihan berlebihan n jangkitan kulat..slama ni tau yg jngkitan kulat tu rasa gatal. tp yg sy pula xgatal langsung.. utk bejaga2 drg ambil smple keputihan utk ujian makmal.. dan bagi sy ubat yg letak kat bawah tu sebijii..

Baca lagi

sy pun pernah keliru antara air ketuban pecah atau keputihaan tapi pengalaman sy sendiri.. sy rasa sendiri bagai ad bunyi letupan kecik(pop) bahagian bawah n keluar air ketuban campur darah sikit..

dia keluar berterusan nonstop. dah lap pun kluar lg