kebas2 tapak tangan ?

salam mummy2 smua..pernah x mummy2 smua rasa kebas2 tapak tangan...bru mnggu ni kebas sngat2 tapak tangan (kanan).mummy2 smua penah alami x..dan apa tindakan mummy2....tq mummy2 smua? #firstpregnt #23week

10 Balas
 profile icon
Tulis jawapan

Saya ada masalah kebas tangan dari sebelum mengandung. Doktor bagi vitamin B complex juga dikenali sebagai B12. Lepas mengandung, saya tanya doktor boleh sambung ambil, dia kata tak ada masalah. Ia hanya supplement saja.

Saya baru first time rasa. Ingatkan salah angkat barang ke apa 😭 gi klinik doc kata normal, air kumpul lam badan, tekan urat2. Sakit denyut sampai xleh tidooooooo

saya start masok 30minggu dua2 belah tgn jdi kebas..tgn belah kiri lgi kebas dari tgn belah kanan..doktor kate nnti jumpa fisioterapi

Carpal tunnel syndrome and dr saya kata normal. Agak teruk sampai lah beranak. Lepas beranak 100% dah hilang

Sya pun sma ,dr kandungan kurg lbh 3 smpai skrg msuk 6 bulan.. tdo pun kurang selesa .hari2 mcm tu.. huhu

VIP Member

Sy slalu kebas tngn kanan masa tido , sy urut2 je bg hlg , kdg2 x selesa juga

saya pun sm....2tgn pun kebas...menyucuk2 plak tu... aduhhh nak.mkn ssh

saye juga sampai pegang apa pun macam tak terasa

selalu kebas tngan kanan je.

sama la