IUGR

Salam.. hi mommies. Pada 12/9/19 sy telah melahirkan baby boy IUGR seberat 1.85kg. Sekarang alhamdulillah baby dah 4bulan. Tapi tumbesaran baby macam terbantut. Dah masuk 4bulan, ketinggian baby baru 57cm dengan berat 4.9kg. Ada yang berpengalaman pernah ada baby IUGR tak? Share please..TQ

4 Balas
 profile icon
Tulis jawapan

Ni pengalaman sy la, tp bkn IUGR.. Sy ank IUGS, mmg stress org ckp ank kecik drpd umur tak mcm anak dia..tp sy ckp genetik bapak dia..hahaha..janji sihat..sy rasa tak bantut tu, mgkin dia kecil org nya..kalau bantut, doktor akn cakap awk..sbb sy dh buat semua nya, minta tp dr dietitian sume tp sume tak jalan..so doktor expect tu genetik saje..sbb graf anak sy menaik sikit2 tp tak penah turun..anaksy 4 bulan berat 4kg, tinggi 51 cm je..now dh 2tahun 8 bulan, berat 9.4kg, tinggi 83 cm..tgok BMI ok je normal..sbb sy tinggi 167 cm, suami 156 cm..huhu..kuarga dia lg rendah dr suami..tak de yg tinggi..hahaha..belah sy sume tinggi2 167 cm ke atas, jgn risau tau, janji sihat..😊

Baca lagi
2y ago

InsyaAllah..tak de pape tu, cuma proses dia tu mgkin lambat, kdg2 kalau ank lelaki ni lambat tp dh sunat, haa.. tinggi cm adik sy, halus sgt2..tp dh sunat, nahhh koo..180cm dh tinggi dia..hahaha..

hi mommies..sy selamat lahir kan bby boy pada 26/11/19..bby prem 32 week..berat lahir 1.64kg...betul ker kite kena g timbang bby seminggu 2x..untuk tengok perkembang berat bby

Mcm mna baby skrg sis.. Baby sy boy.. Hari ni 5 bulan.. Berat 5.8kg tinggi 60.5cm..risau sgt2.. Baby sy lahir pramatang.. 36 week.. Berat lahir 1.8kg

2y ago

Mcm baby sis skrg?

VIP Member

Semoga baby tetap sihat

2y ago

Aminnn Ya Mujib