Cara hilangkan stretchmark.

Salam ibu2 semua nak tanya ade tak cream ke, oil ke ape2 je la yg berkesan hilangkan stretch mark? Blh share tak?

8 Balas
 profile icon
Tulis jawapan

strech mark parut kekal dik.. ini misi kk sy yg ckp.. buh lh apa pun klau kata dia nk naik.. dia naik jgk.. cuma nt lps beranak blh je buh minyak ke krim ke cuma parutnya nt akan jd putih pudar gitu je.. tp bekasnya tetap ada & rasa kasar di kulit perut.. sy anak setahun lebih x hilang pun..tinggal kesan putih je..

Baca lagi

Sy amalkan yang akak ipar and mak sy ajar, masa tahu pregnant terus pakai cream stretch mark. Alhamdulillah mmg takde sampai sy bersalin. Kakak and adik sy ada je sbb dorg tak amalkan. Basically kalau you extra rajin mungkin ada la result from effort you. But pape pun will depends on jenis kulit juga

Baca lagi

Ada orang kata stretch mark ni ikut genetic. Tapi entah la sebab stretch mark saya makin pudar. Saya experiment kejap je haritu dengan satu cream ni. R&D dengan kawan. Tak nampak sangat dah. Nanti saya nak experiment lagi tambah dengan minum satu air daunan ni, kalau jadi saya update sini.

stretch mark is genetic sis. buat lah apa pun, kalau nak naik, dia akan naik jugak. cuma bila sapu cream/oil atau apape yg melembapkan, dia akan minimize benda tu. kalau tak sapu apape pun, nanti lama2 dia akan pudar, jadi silvery & almost skin colour.

1st stretch mark ni dari genetik. 2nd stretch mark xkan hilang. tapi hanya akan pudar bila kita rajin sapu oil, scrub, atau letak cream

sy guna bio oil mse ank no3 Alhamdulillah hilang..

palmers butter cocoa . recommended

Bio oil during pregnancy