Batuk teruk

Salam ibu2 mohon bantuan saya hari ini 13minggu tapi saya batuk teruk sangat . Asal batuk je terkencing. Sampai kejang2 perut sakit. Ibu ngandung tak boleh makan ubat batuk ye? Apa yang perlu saya buat#pleasehelp

6 Balas
 profile icon
Tulis jawapan

saya kena batuk MCM sis masa pregnant 16w...pastu sekarang 30w kena lagi..mkn ubat batuk doktor bagi ok jgak ..lepas tu mak saya suruh ikhtiar makan madu dengan Arabica gum.. Alhamdulillah ok dah ..3 kali mkn je .

hye dear boleh cuba rawatan traditional menggunakan madu asli.. minum 1 sudu besar 2 ke 3 kali sehari.. atau boleh juga guna minyak kelapa. ini ubat batuk kami sekeluarga😉

VIP Member

Waalaikumsalam, Puan. Ibu mengandung boleh makan ubat. Puan pergi sahaja dapatkan rawatan di klinik. Doktor akan prescribe ubat yang sesuai untuk ibu mengandung.

saya mkn nak abs sebotol tak hilang2 batuk..last2 kemam gula2 fisherman tiap kali batuk teruk n time nk tdo..bru rasa lega..

Boleh makan sis tp yang doktor suruh jangan beli farmasi. Saya covid masa 29w doc kk bg ubt batuk tp makan bila perlu sahaja.

1y ago

Home kuarantin

TapFluencer

Boleh je mkn ubat batuk,lg bagus ubat yg prescribed by doktor. kerap buat senaman kegel untuk elak terkucil.