buku pink kk or swasta?

salam hi, boleh saya tahu buku pink better buka di kk or swasta ? first time pregnant so xsure nak buka kat mana. kot sapa2 ada pandangan. btw saya stay jb if swasta hosp mana ya yg ok. thank you

3 Balas
 profile icon
Tulis jawapan

atas masing2 sebenarnya. kalau ada duit lebih, boleh ke swasta. tapi untuk FTM, seeloknya ke KK, sebab check up lebih detail. kalau nak ke swasta, kena banyak membaca sendiri, belajar, apa yang perlu, apa yang kita kena tahu etc. nanti next pregnancy boleh lah ke swasta, sebab at least kita dah tahu apa yg patut dia check, apa yang kita nak tanya etc.

Baca lagi

Sy buka buku pink di klinik swasta. Husband yg nak, so ikutkan seja. Senang, x byk org & selesa. Doc pun peramah & byk bagi nasihat. Cumanya setiap kali check up, bayar tu mmg agak mahal. So, ikut dri mommies. Klu ada byk risiko, better buka di kk supaya x 2kali kerja..

dua2 pun boleh. tp bg sy 1st mom buka dkt kk la. mmg masa menunggu tu lama. cuma nya kk punya checkup quite detail. and if kndungan u bermasalah mudah refer ke pakar. swasta ni once detect problem, mereka akn advise suruh ke kk juga. kiranya mcm 2kali kerja la.