kemusykilan mengandung

Pada 13/5/2020 sy telah membuat pemeriksaan upt dan keputusannya positif, akan tetapi pd 18/5/2020 sy telah datang haid seperti biasa. Adakah perkara sebegini boleh terjadi dan bagaimana dgn pemeriksaan hamil s yg postif sblm ni?

4 Balas
 profile icon
Tulis jawapan

klu upt dlm keadaan baik..tdk rosak.. dan pgunaanya btul..tdk brlaku false result..maka puan positif sah mengandung.. cuma kurg jelas di sini.. 13/5 tu delay period bpa lama dah? darah yg kluar itu pula adakah spotted atau flow? ada 3 kmgkinn brlaku.. 1) penempelan gagal.maka puan sdg mngalami chemical pregnancy. seterusnya period mcm biasa. 2) mgkin drh trsbut adalah tnda penempelan janin.. kehamilan brpotensi brjaya cuma prlu brjaga2. dan prlu mndptkn rwtan dr doc. 3) mgkin drh trsbut adalah warning pd keguguran.

Baca lagi
Super Mum

Saya minta maaf ya puan sebab saya tak lalui apa yang puan lalui. Tapi saya yakin ada ibu lain yang pernah lalui seperti puan dalam komuniti TAP ni. Jom mommy lain kongsikan di sini🤗

sy pernah jd. either chemical pregnnacy atau false result. Wktu cek upt tu line kabur atau terang? ada repeat lg x sblm period?

Sy pun pernah jd...positif lepas 4 ke 5 hari darah period keluar... Mungkin chemical pregnancy...