Limau

Nk tnye 1st trimester boleh ke mkn limau kasturi? Mual sgt ni..

13 Balas
 profile icon
Tulis jawapan

Saya pon xde selera sis..bila masuk je makanan dalam mulut rasa kembang je tekak nii..loya,mual,nak muntah..sudahnya dapat air limau rasa lega sangat..

4y ago

Bila xmkn rse lapar sgt2... Tp bila nk mkn tekak xboleh terima pulak...😢

Boleh dear. Cukup segelas. Air limau ada vitamin c. Elok diminum dgn ubat tambah darah seperti obimin. Hb pun senang naik. Insya Allah. 😉

boleh! mmg mkn tu je nak hilangkan mual. tp doc pesan jgn kerap sgt takut dpt gastrik. campur dgn air sejuk pun boleh, tp jgn letak gula.

Bolehh. Hehe sy kalau tkde limau klau lepas makan tu rasa nak terbalikkan rumah je 😝 loya dia mcm kena rasuk 🤭🤭🤭

4y ago

Amin. Sy smpai nk berenti keje ni 😝 xsanggup nk tgok org

Blh, sis. I pun sama, limau kasturi atau lemon tambah asam boi setiap hari... Memang air kosong tak dpt minum...

Terima kasih mommy2 semua... Ni first baby tu yg xtahu sgt..nk mkn ke minum semua berjaga2...hehe

Boleh sis. Dlm kuantiti sederhana. Risau nnt gastrik pula. Sy haritu minum air limau kasturi lg.

Boleh, sya msa awl prgnant mnum air ptongan lemon, sbb tak bleh telan air ksong nk muntah

Sy stp mkn kena minum dgn air limau kasturi sbb nanti tak boleh nk telan makanan.

Blh sis..tp jgn mkn berlebihan, nt mudarat..dan jgn amik time perut kosong..