Tak berak seharian

Nak tanya, normal ke baby 39hari tak berak seharian? Susu bf + fm. Risau pulak dia tak berak

6 Balas
 profile icon
Tulis jawapan

anak sy mcm nie. .tak berakk. .pastu dr ckp biasa nye bby da sebulan mmng normal tak berak hari2. .asal kan dia kntut n nk mnum susu okay laaa. .mcm sy klu agak2 dia lama tak berak .ade hari sy akan lbh kan bgi fm. .bila da berak sy campur blk. .mcm anak sy kdg2 3 4 hari tak berak. ,sy akn urut dia hari2. .n bg fm. .nnti dia berak la. .skli dia berak mmng bnyk. ,tp klu risau pg je la klinik

Baca lagi
3mo ago

Sama mcm tu sis, beri susu fm bru dia berak. Normal ke? 😅

Normal. Teruskan je. FM penting ikut sukatan kt box yg disarankan. Jgn sesekali lebihkn air. Atau bagi baby minum air shj, pun bahaya utk buah pinggang baby.

Normal awak. Menyusu je macam biasa. Kalau fm tu, buat je macam biasa. Jangan lebihkan air. Air putih berlebihan bahaya untuk baby.

Normal wak.. baby kite 5 hari x berak pastu nnti dia berak banjir pampers.. pastu nnti dia okay..

VIP Member

pada sy sehari masih normal. klau dua hari kena risau sikit

sblm ni berak hari²?urut perut baby dan lebihkan air bila fm

3mo ago

Ya berak hari2 baru harini takde sangat berak