Mummies ada GDM dan BMI

Hi mummies. Ada tak mum yg skrg tgh preggy atau sudah. Saya ada GDM dan BMI saya tinggi. Tapi semlm checkup hospital doc kata badan tak besar sgt cuma kene bt dietition dan jaga kesihatn dgn senaman. Saya ada pergi checkup dgn HTA utk tahu boleh beranak normal atau cser. Tapi tak dpt jawapan sbb kene followup dgn appointment mcm GDM dan dietition. Ada tak mum yg experience macam ni? Mostly boleh normal or kene cser?

4 Balas
 profile icon
Tulis jawapan

Setahu i BMI tak di kira masa preggy. Yang kira sebelum preggy untuk tahu BMI normal ke tak. Nak tahu normal or czer ke tak tengok pada baby sebab kalau baby besar sangat, memang akan czer tapi kalau baby besar & boleh bagi kerjasama untuk normal, insyaAllah normal. Normal or czer ni ikut rezeki but ada doc yang boleh predict your chances. Boleh cari Dr. Noor @ Azzahrah Hospital.

Baca lagi

gdm on ubat/insulin kena serah diri 38w gdm on d/c blh tunggu sampai due date kalau x da complikasi lain...cuma tak blh lebih...x brsalin ikut due nnt dpt tarikh sehari sblm due date kena serah diri😊...

gdm on diet blh smpai 40w.. gdm on ubat/insulin 38w kne serah diri..

Blh normal .Tp yg GDM ni biasanya,kena serah diri awal sis.

1y ago

Doc yg akan bgi tarikh serah diri sis.Nnti dia akn bgitau.