boleh atau tidak

Hi mommies semua....sy nk taye....dlm keadaan pregnant slame 9mggu nie. .boleh ke sy nk ganti puasa??sbb skang sy tgh berpuasa....baby kite xde effect pape ke???sy risau je nie....huhuhu

6 Balas
 profile icon
Tulis jawapan
VIP Member

Boleh sis, kalau rasa larat. Apa2 pun ikut kemampuan. Saya masa Ramadhan tahun lepas, baru masuk 20 weeks. Alhamdulillah, dapat puasa penuh 30 hari. Baby pun Alhamdulillah takde apa2. Pada pendapat saya, elok ganti awal2 daripada dah sarat mengandung nanti. Apa2 pun ikut kemampuan diri ye. Tak larat jangan paksa 🤗

Baca lagi

bole awk, selang2 klu x larat tau. sy selesai qada puasa lepas. Alhamdulillah. make sure sahur mkn jgn skip, buat susu kurma.😊 In shaa Allah Ramadhan kali ni sy usaha utk puasa as long as xde pening loya peluh mgigil.. klu ad rse cmtu berbuka ye jgn paksa. hrp awk pon dpt berpuasa dgn baik♥️

bolehh. eloknya ganti awal2 laa. saya ganti masa dh ada gerakan baby. mula2 risau tp bila rasa baby lg aktif masa saya puasa dr tak puasa, maksudnya baby boleh adapt laa. tp klau tak tahan, buka je laa

2y ago

Ok sis...tq

Boleh je nk puasa ..buat selang2 ..klu tak larat tak payah sbb masih baru ada org time ni perut tak boleh kosong cepat naik angin nti kena pedih ulu hati..

2y ago

Ok sis...tq....risau jgak...stakat nie tiap kali puasa...sy ok...nk kata xlarat tu xde ar sgt....agpown sy xde alahan...

awal lg kndungn rsau lak yank..

2y ago

Tu ar sis...sentiasa berdoa agar ank sy kuat mcm sy....

Bolehje